Páginas

martes, 16 de abril de 2013

CERTAMEN INTERNACIONAL VILA DE LA SÉNIA 2013

Hi ha coses que, per molt que vulgues expressar-les, mai acaben de transmetre ni el 50% del que haurien de transmetre. Per això, crec que estes són les paraules més difícils que he escrit en ma vida.


Fa uns quants mesos, només saber que participariem en el Certamen Internacional de Bandes Vila de la Sénia, tractava d’explicar a uns companys de la banda més jóvens que jo el que vam sentir quan vam guanyar el certamen de música festera de Villena ja fa massa anys. I crec que no ho entenien; o no podien entendre-ho. Per molt que els explicava els moments més mítics d’aquell certamen, no deixaven d’abaixar el cap amb mig somriure fal·laç, com qui no ha sentit bé el que ha dit l’altra persona, però tampoc li importa molt.


Recorde ara aquell meu intent fallit d’expressió, perquè vaig tenir una situació molt pareguda uns instants abans de sentir l’entrega de premis. Quan parlava amb el meu amic Policarpo, li deia que esta era la nostra gran oportunitat de guanyar un certamen. Que anàvem en un nivell de forma espectacular i les circumstàncies estaven al nostre favor. I ell em va respondre, serenament, que no només era una gran oportunitat: probablement seria la seua última oportunitat. Vaig intentar posar-me en la seua pell (i en la de tants altres músics que han viscut i crescut amb la banda) i tampoc ho vaig saber entendre del tot.


Però quan els “310 punts” van sonar pels altaveus de la Casa de Cultura de la Sénia, l’alegria, igualadora, ens va fondre tots en el mateix nivell. A un costat tenia persones que havien vist la banda amb una trompa i tres flautes, a l’altre, jóvens que havien entrat feia mesos. Gent del pont, de ronda sud o del barri més gran del Poble (Elx). Músics que van poder pujar a l’escenari i músics que no. Companys de fatigues. Tots amb el mateix somriure, esta volta sí, ample i lluent.


Enhorabona, amics. El treball i l’esforç ens ha col·locat en el lloc on volíem, a pesar de les moltes adversitats. Ara només queda celebrar.


Junts fem música, junts fem història.


Miquel Navarro

4 comentarios:

Jose R. Mas Davó dijo...

Que gran Miquel!!

Espere que aquella gent que pensava que era l'última oportunitat s'equivoque i no ho siga :)

joselito dijo...

Enhorabona primerament a tots. No hi ha millor cosa que un premi a un treball ben fet. Gracies a tots per fer-ho. Hem demostrat fora del poble el que poem fer. Ara només necesitem un teatre digne per que ho vetjen tots. Un abraç a tota la familia musical. Mil gracies

Yol dijo...

El barri més gran d'Elx? jajaja...

Sergio dijo...

Bona nit!! Como decía Miquel, es difícil explicar o expresar todo lo que vivimos el domingo. Sinceramente creo que íbamos con el trabajo bien hecho, se había trabajado muy bien meses atrás, pero la sensación, por lo menos la mía, fue de cautela a la hora de bajar del escenario. No se olvida, y los que estuvimos aquel día en pinoso lo recordaréis, el golpe duro que se llevó la banda, que bajamos del escenario pensando que habíamos arrasado literalmente y nos dimos cuenta de que no...

Con esto quiero decir que valoréis lo que hemos hecho, no el primer premio en sí, sino el tabajo magnífico que hemos hecho y como ha sonado la banda, siguiendo este camino conseguiremos muchísimos más objetivos... Sentiros orgullosos de la recompensa que no es más que te reconozcan el trabajo bien hecho.

Al igual que carlos, me acorde de muchísima gente que suele venir a los conciertos, como por ejemplo su abuelo o mi abuelo entre otros...lo que hubieran dado por saltar de alegría allí junto a nosotros, acordarse de toda esa gente es fundamental y sobretodo de Moisés, de sus "niños"...aunque ya no somos tan niños). El se hubiera alegrado tanto como nosotros...

Me quedo sobretodo con comentarios y las caras de felicidad de todos y cada uno de vosotros, músicos y acompañantes, sobretodo de los músicos "veteranos" con frases como...pensábamos que esto no lo íbamos a vivir nunca" o "toda la vida en la banda para poder conseguir algo tan bonito y grande como esto". Gracias al esfuerzo de ellos durante muchísimos años como a los últimos músicos incorporados, estamos haciendo que la SUM de Crevillent cada día haga historia.

Muchos hemos vivido este certamen como sí se nos fuera la vida en ello, "si no es ahora ya no lo será nunca"... Lo hemos conseguido...enhorabuena a todos y cada uno de vosotros...hacéis que la SUM sea muy muy muy grande...a seguir así y a por nuevos objetivos...