Páginas

lunes, 14 de junio de 2010

Abans de la banda...


En classe vaig demanar als alumnes que em portaren alguna cosa (fotografies, histories, llegendes, plats típics, cançons...) sobre Crevillent, i una xiqueta (de les que no es perd ni una processó i sempre me saluda) me va portar açó:
"A començaments del segle passat hi havien a Crevillent dos bandes conegudes popularment com: "La música el quinze" i "La música el setze", fins el 7 de gener de 1.929 en que es va fer la acertada fusió de les dos formant la actual "Unión Musical".
La rivalitat d'aquelles dos bandes abans d'unir-se passava de lo artístic i els seguidors d'una i d'altra mantenien unes baralles que no sempre eren de parlar, perquè pareix que alguns exagerats s'enfrentaven amb els instruments a la mà.
Quan es van fusionar tots es van tranquilitxzar, però la rivalitat de "la del quinze" i "La del setze", va plenar el poble d'anècdotes.
Com era d'esperar els seguidors d'estes bandes també s'atacaven amb cançonetes que eren la risa del poble:
- Bobo de canya, bombo de cartó, la música del quinze està en la presó.
- Es de mentira, es de vitat, la música del setze està en el escusat."


Jo opte per posar esta història quan se llig el currículum de la banda.

6 comentarios:

Pedro dijo...

Jo vote per posar-li musica a les lletres...Mola la anecdota...Eixa no la vam encontrar el Abraham i jo per al llibre...jo.

Yol dijo...

Pos la xiqueta me va dir que havia anat a la biblioteca per a buscar la informació, si es vitat hi haurà algun llibre sobre això allí.

Tindrien música, algú se la sap? :D

Pedro dijo...

Pero...¿Quien en su sano juicio iría a la biblioteca del poble a buscar información? Nosaltres ni ho vam fer...Encara que em sona que el Javi va sacar algo en el seu día...Avui tinc que anar, si tinc temps i el home está efectiu li pregunte...

Clara dijo...

mmmm que interesant aquest post!!

X cert una curiositat q volia comparti en vosatros. El anterior disabte es va celebrar el certamen de música festera de Villena, i va guanyar la banda de Canals, la cosa curiosa es que van tocar com a marxa cristiana de lliure elecció "Santos, poetas y guerrreros"... ¡la historia se repite!

Yol dijo...

Per cert, jo no puc anar el diumenge e València, que algú faça el reportatge!

Yol dijo...

JAJAJAJA... Que bona l'enquesta!

Jo de totes formes no puc venir el divendes i no és per el futbol.